Naturalnie i z pasją...

Inspirujemy (się) !

Miesiąc: Grudzień 2016

Nowy Rok, Nowa Skóra – Nowa Ja! 17 postanowień noworocznych dla skóry.

Tradycją jest zmieniać swoje życie od 1 stycznia. Mijający rok skłania nas do refleksji i podsumowań… Jak wyglądał ten rok? Co chciałabym w nim zmienić? Zazwyczaj chcemy prowadzić zdrowszy tryb życia – więcej się ruszać, zgubić nadprogramowe kilogramy. Czasem podejmujemy poważniejsze życiowe decyzje odnośnie kariery, czy prywatnych planów. Ale w tym roku zacznij zmiany od skóry! Nowe nawyki, które wprowadzisz w roku 2017 pomogą Ci zachować młoda i piękną skórę na dłużej. 

Jak zmienię swoje nawyki w nadchodzącym roku?

Lista 17 postanowień noworocznych:

  1. Będę chronić moją skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych.

    Częste pranie pędzli do makijażu pomaga zachować młodą cerę.

    Nie bez powodu dermatolodzy z całego świata apelują, aby chronić skórę przez cały rok przed słońcem. Wystarczy krem z filtrem każdego dnia, aby pozostała na dłużej młoda i jędrna. Najlepiej wybrać kremy z linii kosmetyków naturalnych: http://www.naturalne-piekno.pl/pielegnacja-twarzy/1348-make-me-bio-lekki-krem-nawilzajacy-ochrona-spf-25-60-ml.html
    http://www.naturalne-piekno.pl/naturalne-kosmetyki/1360-make-me-bio-krem-do-ciala-spf-25-50-ml.html

  2. Będę zawsze zmywać makijaż na noc (nawet jak wracam zmęczona z udanej imprezy).
    Skóra regeneruje się w nocy – pozwól jej oddychać! Odpowiednie oczyszczenie a następnie nawilżenie pomoże zachować jej zdrowy wygląd. Poza tym resztki makijażu oczu nie tylko powodują powstawanie zmarszczek, ale grożą infekcją oka. Wybieraj naturalne kosmetyki do demakijażu: http://www.naturalne-piekno.pl/zele-mydla-i-demakijaz/
  3. Znajdę w ciągu dnia czas na ruch.

    Do postanowień noworocznych dołącz aktywność fizyczną. Skóra kocha ruch:)

    Spacer, uprawianie sportu, basen poprawiają nasz nastrój a to odbija się na skórze:) Ruch zwiększa przepływ krwi pod skórą, sprawiając że jest bardziej dotleniona. Cera staje się pełna blasku i świeża.

  4. Będę pamiętała o szybkim prysznicu po ćwiczeniach na siłowni.
    Zajęcia z yogi, pilatesu, czy aerobiku odbywają się w zamkniętych salach. Skóra nie może oddychać a to powoduje powstawanie wyprysków i podrażnień. Prysznic po każdych ćwiczeniach (na siłowni, czy w domu) a następnie odpowiednie nawilżenie twarzy pozwoli Ci się cieszyć z dobrych skutków ruchu bez późniejszych problemów ze skórą.
  5. Będę pamiętać o obserwowaniu swojego ciała.
    Nasze ciało zmienia się w ciągu roku. Jego regularne badanie (oglądanie skóry pod względem pojawienia się zmian, badanie piersi) pozwala nam wykryć nieprawidłowości od razu. Tak więc profilaktyka. Nie bój się dotykać swojego ciała!
  6. Będę pamiętać o czwartym kroku pielęgnacji – peelingu!

    Niezdrowe jedzenie negatywnie wpływa na stan naszej skóry.

    Nasza skóra musi pozbyć się martwego naskórka, aby wchłonąć składniki odżywcze z kremów i serów do twarzy, Dobrze oczyszczona skóra to młoda skóra. Tak więc peeling minimum 2 razy w tygodniu! http://www.naturalne-piekno.pl/maseczki-i-peelingi/

  7. Będę kochana dla moich dłoni.
    Po dłoniach szybko ocenia się kobiecy wiek. Dbaj o nie każdego dnia! Pamiętaj o kremach z wysokim SPF, peelingu i o paznokciach.
    http://www.naturalne-piekno.pl/kremy-do-rak-i-stop/
  8. Zaopiekuję się odpowiednio moją szyją.
    To kolejna część kobiecego ciała, która zdradza wiek. Młoda, gładka i jędrna skóra szyi to ideał, do którego warto dążyć… Oczywiście naturalnie. http://www.naturalne-piekno.pl/kremy-i-mleczka/1208-gocranberry-krem-do-pielegnacji-delikatnej-skory-szyi-i-dekoltu-50-ml.html
  9. Będę regularnie myła pędzle do makijażu.
    Brud i bakterie nie sprzyjają zdrowej skórze. Nasza cera nam podziękuję za czysty pędzel:) Pamiętaj aby pędzle myć w naturalnych szamponach, czy szarym mydle, w letniej wodzie. Odłóż je również tak, aby woda mogła po nich spłynąć. http://www.naturalne-piekno.pl/naturalny-makijaz/
  10. Będę trzymać ręce z dala od twarzy!
    Dermatolodzy i kosmetyczki ciągle przypominają, aby nie wyciskać wągrów i pryszczy! Nasze ręce roznoszą bakterie, które mogą spowodować infekcję. Podczas wyciskania zdzieramy też skórę i tworzą się na niej rany, które mogą pozostawić blizny. Tak więc ręce precz od twarzy:) Schowaj powiększające lusterko a na resztę naklej informację “Nie dotykać”!

    Odpowiednio zbilansowana dieta bogata warzywa i owoce pozytywnie odbije się na wyglądzie skóry:)

  11. Będę się zdrowo odżywiać.
    To punk każdej osoby, która chce zmienić od nowego roku życie na lepsze. Dieta bogata w warzywa i owoce, czy superfood (jak orzechy, oleje zimnotłoczone, kakao itd.) odbije się pozytywnie na naszym zdrowiu i co ważne – na skórze. Odstawienie niezdrowego jedzenia jak słodycze, czy słone przekąski również poprawi naszą cerę i stan zdrowia.
  12. Rzucę palenie.
    To zadanie dla bardzo zdecydowanych na zmianę. O szkodliwości palenia dla naszych płuc i ogólnego stanu zdrowia nie trzeba przekonywać. Jednak papierosy bardzo szkodzą naszej skórze. Szybko się starzeje, jest szara i brakuje jej blasku.

    Palenie papierosów powoduje pogłębianie zmarszczek, szarzenie skóry i szybka utratę młodego wyglądu!

  13. Będę pamiętać o czyszczeniu telefonu/smartfonu.
    Ilość bakterii zgromadzona na słuchawce jest niewyobrażalnie duża. Posiadacze smartfonów często widzą odbicie makijażu na ekranie aparatu. Na rynku dostępne są specjalne preparaty do czyszczenia ekranów. Pamiętaj, że telefon ma kontakt z Twoją twarzą. Bakterie, które na nią przenoszą mogą być niebezpieczne, szczególnie dla posiadaczy cery trądzikowej.
  14. Będę czytać etykiety na kosmetykach i unikać takich substancji jak: SLS(Sodium Lauryl Sulfate), SLES (Sodium Laureth Sulfate), parabeny (ethylparaben, ethylparaben, butylparaben, sztuczne barwniki, silikony, składniki GMO, PEGI, oleje mineralne.
  15. Chcę wiedzieć co jest w składzie mojego kosmetyku, dlatego zgłębię temat dotyczący surowców naturalnych.
    Cały czas ukazują się nowe, interesujące i przyjemne w czytaniu publikację o naturalnych składnikach http://www.naturalne-piekno.pl/ksiazki-ik/
  16. Zrobię swój pierwszy krem 🙂 lub serum olejowe, maseczkę czy peeling cukrowy.

    Przyglądaj się swojej skórze. Pozwól, aby powiedziała Ci czego potrzebuje.

    To proste:) Tu trochę inspiracji http://www.naturalne-piekno.pl/przepisy-na-kosmetyki/

  17. Będę z większą uważnością obserwowała moją skórę.
    Codziennie rano spojrzenie w lustro, wykonam  5 – 10 oddechów przeponowych a następnie zadam sobie pytanie: jak się czujesz moja skóro dziś o poranku?
Zapraszamy do śledzenia nas na:
error

Hu hu ha… nasza zima nie jest zła…

Przeszperaliśmy kilka książek i kilka promili zasobów internetowych by odpowiedzieć na pytanie co robić i czego unikać każdego dnia zimową porą. O czym pamiętać w pielęgnacji skóry. Na co zwrócić uwagę w diecie podczas zimy, tak by skóra narażona na dodatkowe stresowe czynniki,  jak mróz, wiatr oraz ogrzewanie wyszła z tego cała i zdrowa. Ba… Życzymy by na koniec zimy była nawet piękniejsza 🙂

 

Gorąca woda nie służy naszej skórze zimą…

Unikamy:

  • Eksponowania skóry na silny wiatr i ostry mróz bez ochrony, nakładania filtrów, bez dodatkowego kremu nawilżającego;
  • Gorącego prysznica – to dodatkowy czynnik wysuszając skórę;
  • Wysuszających żeli pod prysznic z SLS SLES;
  • Lekkich emulsji do pielęgnacji;
  • Toksyn, alergenów i czynników drażniących – skóra zimą jest bardziej krucha, więc żegnamy drażniące tkaniny (takie jak wełna) i sztuczne płyny do płukania ubrań, czy drażniące detergenty.

 

Zimą chronimy skórę przed mrozem i wiatrem. Pamiętamy też o wietrzeniu pomieszczeń 🙂

Powtarzamy:

  • Ochronę cery przed słońcem (filtry), wiatrem, mrozem i suchym powietrzem w klimatyzowanym pomieszczeniu;
  • Oczyszczanie, tonizowanie i nawilżanie cery produktami dobranymi do potrzeb skóry – celujemy w olej z awokado, olej z dzikiej róży, olej makadamia, masło shea, masło kakaowe, olej kokosowy;
  • Nawilżanie ciała bogatymi w oleje nierafinowane masłami i balsamami;
  • Nakładamy balsam na usta i przygotowujemy smaczne maseczki na bazie miodu, syropu z agawy, sorbitolu;
  • Nawilżanie powietrza w pomieszczeniach, w których przebywamy;
  • Wietrzymy pomieszczenia przez 15 minut dziennie;
  • Odpowiednie nawadnianie organizmu – gdy robi się zimno mamy tendencję by mniej pić, a to błąd. Ciepła woda, woda z cytryną, zielona herbata, herbatka ziołowa i owocowa – dopisujemy do menu;
  • Kąpiele z użyciem olejków do kąpieli, olejków pod prysznic;
  • Ochronę nosa i uszu,  przed przemarznięciem – olejujemy lub nakładamy masło przed wyjściem z domu, kupujemy śmieszne nauszniki lub kolorowe czapki;
  • Zaprzyjaźniamy się z naszymi łokciami, rękoma, kolanami i stopami które zimą często wysychają jak woda na pustyni – dlatego peelingujemy je delikatnie i  nakładamy bogate masła. Na noc możemy składać skarpetki i rękawiczki by wzmocnić działanie składników nawilżających;
  • Peelingi na twarz i ciało, z domowych składników: kawy, maku, cukru, płatków lub polecanych eksfoliantów: korundu, pyłu wulkanicznego, migdałowego, orzechowego i całej palety peelingów owocowych;
  • Maski do twarzy odżywczych składników:  awokado, miodu, jogurtu, banana, aloesu, kakao;
  • Komponowanie posiłków na bazie warzyw: selera, buraków, marchwi, pietruszki, ziemniaków oraz świeżych owoców: jabłek, kiwi, pomarańczy. Nie żałujemy sobie zdrowych tłuszczów, szczególnie tych bogatych  w Omega 3: olej lniany, Nasiona Chia, Olej z Orzechów Włoskich,  ryby, nasiona soi.

Pamiętamy o zbilansowanej diecie. Korzystamy z sezonowych warzyw i owoców.

Jeżeli brakuje Wam tu sprawdzonych informacji odnośnie dbania o siebie zimą to serdecznie zachęcamy do podzielenia się sekretami 🙂

Aby zima była łaskawa dla nas wszystkich 😉

Zapraszamy do śledzenia nas na:
error
Facebook